Talent management

Udfordringer

  • Hvordan kan vi være sikre på, at vi har de rigtige ansatte på det rigtige tidspunkt?
  • Hvordan får vi et overblik over vores talenter og nøglemedarbejdere, og hvad vi kan gøre for at holde på dem?
  • Hvordan kan vi sikre os, at vi ikke mister væsentlige ressourcer, hvis en nøglemedarbejder forlader os?

Xafir Talent Management er den ideelle løsning til at støtte organisationen i at tage særlig hånd om de medarbejdere, der i særlig grad formår at skabe resultater og/eller ligger inde med viden, der er uundværlig for organisationen.

Funktionalitet

Xafir Talent Management vil typisk indeholde følgende funktionalitet:

  • Mulighed for at angive hvilke medarbejdere, der anses som henholdsvis talenter og nøglemedarbejdere
  • Mulighed for at opstille efterfølgerplaner for talenter og nøglemedarbejdere
  • Sammenligning af kompetenceprofiler for talenter og nøglemedarbejdere

Resultater

Et af de vigtigste resultater som Xafir Talent Management skaber, er en synlighed af hvilke medarbejdere, der er af afgørende betydning for organisationens fortsatte succes, og hvor i organisationen de befinder sig.

Hermed bliver det muligt at yde en ekstra indsats for at anerkende og udvikle de pågældende medarbejdere og herved forhindre, at de forlader organisationen, med tab af ressoucer - og i værste fald omsætning - til følge.

Hvis medarbejderen alligevel får en anden stilling, kan en efterfølgerplan med proaktive tiltag mindske skaden.

  • Overblik over jobudvikling og karriereønsker for talenter og nøglemedarbejdere
  • Mindre kritisk personaleudskiftning grundet bedre mulighed for at imødekomme forventninger fra talenter og nøglemedarbejdere
  • Gennemførelse af proaktive aktiviteter i forhold til personaleudskiftning og generationsskifte blandt medarbejderne